Vegan Fishy Taco Bowl

Deze rijkgevulde taco bowl met vegan vissticks en stukjes nori is heerlijk! Het zit bomvol met verschillende groenten en is goed vullend door de kidneybonen en avocado-dressing. Geserveerd in een gebakken tortilla schell ziet het er ook nog eens feestelijk uit! Leuk voor op een feestje. En omdat het recept vier ruimte porties maakt kan je de left-overs de volgende dag mee naar studie of werk nemen. Enjoy!

Pas het gerecht gerust aan naar smaak. Zo houd ik van pittig en doe ik zelfs extra jalapeño pepertjes door de dressing. Ook kan je extra kruiden toevoegen, zoals een Mexicaanse kruidenmix. Deze kan je bij de supermarkt kopen. Of voeg sesamzaadjes toe.

Heb je weinig tijd? Sla het maken van een taco shell over en serveer het gerecht op een bord. Eventueel met tortilla chips ernaast.

Ook kan je de avocado-dressing vervangen voor kant-en-klare guacamole. Qua smaak zit je dan ook goed.

Eetsmakelijk!

DifficultyIntermediate

Yields4 Servings
 4 volkoren tortilla wraps
 1 rode paprika
 1 gele paprika
 250 g cherrytomaten
 ½ komkommer
 1 rode ui
 200 g (ijsberg) sla
 1 blik maïskorrels à 300 g
 2 blikken kidneybonen à 400 g
 2 vellen nori
 20 plakjes jalapeño pepers (uit pot)
 4 plantaardige vissticks (bijv. van Vegafit)
 Zout en peper naar smaak
Dressing
 1 avocado
 1 limoen
 1 handje koriander
1

Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius. Neem een ronde ovenschaal van maximaal 20 cm diameter. Maak een wrap nat en plaats deze in de ovenschaal (zie foto voor voorbeeld hoe de wrap gevormd moet worden). Bak de wrap 20 minuten in de oven. Herhaal voor de overige wraps.

2

Begin met het wassen van de paprika’s, cherrytomaten en komkommer. Snij vervolgens de paprika’s en komkommer in kleine blokjes, halveer de cherrytomaten en snij de rode ui in halve ringen. Voeg de gesneden groenten in een grote kom, samen met de ijsbergsla, maïskorrels en (uitgelekte) kidneybonen. Scheur de nori in kleine stukken en voeg dit ook toe aan de kom. Breng op smaak met zout en peper.

3

Maak de avocado-dressing door de avocado te blenden met het sap van de limoen, een scheutje water (circa 3 eetlepels) en de koriander. Breng op smaak met een beetje zout.

4

Bak de plantaardige vissticks krokant zoals de verpakking aangeeft. Snij daarna alle sticks in 5 gelijke stukjes.

5

Neem de taco shells en vul met de salade. Garneer met de avocado-dressing, plakjes jalapeño pepers en stukjes plantaardige visstick.

Nutrition Facts

Serving Size 1 bowl

Servings 4


Amount Per Serving
Calories 604
% Daily Value *
Total Fat 19g30%
Saturated Fat 3g5%
Total Carbohydrate 91g31%
Dietary Fiber 21g84%
Protein 26g52%

Vitamin A 395%
Vitamin C 252%
Calcium 22%
Iron 31%
Vitamin E 42%
Vitamin K 68%
Thiamin 38%
Riboflavin 26%
Niacin 36%
Vitamin B6 47%
Folate 57%
Pantothenic Acid 37%
Phosphorus 59%
Magnesium 42%
Zinc 33%
Copper 100%
Manganese 80%

Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily value may be higher or lower depending on your calorie needs.

Ingredients

 4 volkoren tortilla wraps
 1 rode paprika
 1 gele paprika
 250 g cherrytomaten
 ½ komkommer
 1 rode ui
 200 g (ijsberg) sla
 1 blik maïskorrels à 300 g
 2 blikken kidneybonen à 400 g
 2 vellen nori
 20 plakjes jalapeño pepers (uit pot)
 4 plantaardige vissticks (bijv. van Vegafit)
 Zout en peper naar smaak
Dressing
 1 avocado
 1 limoen
 1 handje koriander

Directions

1

Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius. Neem een ronde ovenschaal van maximaal 20 cm diameter. Maak een wrap nat en plaats deze in de ovenschaal (zie foto voor voorbeeld hoe de wrap gevormd moet worden). Bak de wrap 20 minuten in de oven. Herhaal voor de overige wraps.

2

Begin met het wassen van de paprika’s, cherrytomaten en komkommer. Snij vervolgens de paprika’s en komkommer in kleine blokjes, halveer de cherrytomaten en snij de rode ui in halve ringen. Voeg de gesneden groenten in een grote kom, samen met de ijsbergsla, maïskorrels en (uitgelekte) kidneybonen. Scheur de nori in kleine stukken en voeg dit ook toe aan de kom. Breng op smaak met zout en peper.

3

Maak de avocado-dressing door de avocado te blenden met het sap van de limoen, een scheutje water (circa 3 eetlepels) en de koriander. Breng op smaak met een beetje zout.

4

Bak de plantaardige vissticks krokant zoals de verpakking aangeeft. Snij daarna alle sticks in 5 gelijke stukjes.

5

Neem de taco shells en vul met de salade. Garneer met de avocado-dressing, plakjes jalapeño pepers en stukjes plantaardige visstick.

Vegan Fishy Taco Bowl

Leave Comment


Your Name *
Your Email *
Your Website
Comment *