Power Salade met Limoen-Yoghurt Dressing

Deze salade – BOMVOL gezonde ingrediënten zoals avocado en broccoli – komt uit mijn boek De vegarevolutie. De salade geeft je een boost aan vitamines, mineralen en energie. Perfect als lunch!

DifficultyBeginner

Yields2 Servings
Prep Time10 minsCook Time20 minsTotal Time30 mins
 200 g broccoli
 1 blik linzen à 400 g
 2 tl kerriepoeder
 Peper en zout naar smaak
 200 g cherrytomaten
 ½ avocado
 ½ gele paprika
 20 g pijnboompitten
 75 g veldsla
 2 handje walnoten
Dressing
 150 ml sojayoghurt ongezoet
 2 el verse koriander
 ½ limoen
1

Snij de broccoli in kleine roosjes en kook in 8 minuten gaar. Giet de broccoli af en doe de broccoli in een grote saladekom. Maak het blik linzen open en giet het vocht eruit. Doe de linzen in de pan en voeg kerrie, zout en peper toe. Meng de linzen en voeg de gekruide linzen toe aan de saladekom.

2

Halveer de cherrytomaten, snij de avocado en paprika in blokjes. Voeg de groenten toe aan de saladekom. Rooster kort de pijnboompitten. Voeg het samen met de veldsla toe aan de saladekom. Knijp ten slotte de walnoten fijn met je handen en strooi dat over de salade.

3

Maak nu de dressing door de sojayoghurt te mengen met het sap van een halve limoen. Hak de koriander fijn en meng door de sojayoghurt. Schenk over de salade.

Tip
4

Lunch je buitenshuis op kantoor of school? Neem de dressing dan los mee en giet het vlak voordat je gaat eten pas over de salade heen. Glazen potjes zijn ideaal om dressing in te bewaren en mee te nemen.

Nutrition Facts

Servings 2

Ingredients

 200 g broccoli
 1 blik linzen à 400 g
 2 tl kerriepoeder
 Peper en zout naar smaak
 200 g cherrytomaten
 ½ avocado
 ½ gele paprika
 20 g pijnboompitten
 75 g veldsla
 2 handje walnoten
Dressing
 150 ml sojayoghurt ongezoet
 2 el verse koriander
 ½ limoen

Directions

1

Snij de broccoli in kleine roosjes en kook in 8 minuten gaar. Giet de broccoli af en doe de broccoli in een grote saladekom. Maak het blik linzen open en giet het vocht eruit. Doe de linzen in de pan en voeg kerrie, zout en peper toe. Meng de linzen en voeg de gekruide linzen toe aan de saladekom.

2

Halveer de cherrytomaten, snij de avocado en paprika in blokjes. Voeg de groenten toe aan de saladekom. Rooster kort de pijnboompitten. Voeg het samen met de veldsla toe aan de saladekom. Knijp ten slotte de walnoten fijn met je handen en strooi dat over de salade.

3

Maak nu de dressing door de sojayoghurt te mengen met het sap van een halve limoen. Hak de koriander fijn en meng door de sojayoghurt. Schenk over de salade.

Tip
4

Lunch je buitenshuis op kantoor of school? Neem de dressing dan los mee en giet het vlak voordat je gaat eten pas over de salade heen. Glazen potjes zijn ideaal om dressing in te bewaren en mee te nemen.

Power Salade met Limoen-Yoghurt Dressing

Leave Comment


Your Name *
Your Email *
Your Website
Comment *