Mexicaanse Fajita’s met Avocado Dressing

Gek op wraps? Probeer dan eens voor de variatie deze fajitas. Met veel eiwitten uit de vegetarische kipstuckjes, vitamines uit de paprika’s en langzame koolhydraten uit de wraps. Ook nog eens makkelijk te maken. Ideaal voor als je lekker en gezond wilt eten, maar niet een uur bij het fornuis wilt staan.

De wraps bij de supermarkt zijn meestal gemaakt met tarwebloem. Hierdoor bevatten de wraps veel minder vezels, ijzer en b-vitamines dan volkoren wraps. Daarom was ik erg blij om te zien dat Santa Maria wraps heeft die (meer) volkoren zijn. Ik kocht ze bij de Albert Heijn en vind ze qua smaak erg goed.

Voor dit gerecht koos ik voor zoete punt paprika’s en een gele paprika. Samen met rode ui en avocado geeft dat mooie kleuren op je bord!

Qua voedingswaarden leveren twee wraps zo’n 630 kcal. Dit is prima voor een avondmaaltijd. Als je veel energie nodig hebt kan je natuurlijk ook meer eten. Als je wilt afvallen kan je het beste extra groenten toevoegen (zoals tomaat en sla) en iets minder dressing nemen.

DifficultyBeginner

Yields2 Servings
Prep Time10 minsCook Time20 minsTotal Time30 mins
 1 rode ui
 2 zoete punt paprika's
 1 gele paprika
 1 pak vegetarische kipstuckjes (De Vegetarische Slager)
 1 el Mexicaanse kruiden voor bonen (Euroma)
 1 avocado
 1 limoen
 4 volkoren tortilla's (bijvoorbeeld van Santa Marina)
 Zout & peper naar smaak
1

Verwarm de oven voor op 220 graden Celsius en leg een bakplaat klaar met een vel bakpapier.

2

Begin met het wassen en snijden van de groenten en de vegetarische kipstuckjes. Snij de rode ui in dikke ringen en de paprika's in dikke repen (circa 1 cm breed).

3

Snij vervolgens de vegetarische kipstuckjes ook in reepjes. Doe alles in een grote kom en voeg de Mexicaanse kruiden toe. Hussel goed door elkaar.

4

Verdeel de inhoud van de kom over de bakplaat en bak 15 minuten in de voorverwarmde oven. Schep halverwege een keer inhoud om.

5

Blend de avocado met het sap van de limoen tot een gladde dressing. Voeg wat zout toe.

6

Bereid de tortilla's in de magnetron of koekenpan zoals de verpakking aangeeft.

7

Vul de tortilla's met de gegrilde groenten, vegetarische kipstuckjes en een flinke lepel avocado dressing.

Nutrition Facts

Serving Size 2 gevulde wraps

Servings 2


Amount Per Serving
Calories 628
% Daily Value *
Total Fat 24g37%
Saturated Fat 5g8%
Total Carbohydrate 81g27%
Dietary Fiber 24g96%
Protein 30g60%

Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily value may be higher or lower depending on your calorie needs.

Ingredients

 1 rode ui
 2 zoete punt paprika's
 1 gele paprika
 1 pak vegetarische kipstuckjes (De Vegetarische Slager)
 1 el Mexicaanse kruiden voor bonen (Euroma)
 1 avocado
 1 limoen
 4 volkoren tortilla's (bijvoorbeeld van Santa Marina)
 Zout & peper naar smaak

Directions

1

Verwarm de oven voor op 220 graden Celsius en leg een bakplaat klaar met een vel bakpapier.

2

Begin met het wassen en snijden van de groenten en de vegetarische kipstuckjes. Snij de rode ui in dikke ringen en de paprika's in dikke repen (circa 1 cm breed).

3

Snij vervolgens de vegetarische kipstuckjes ook in reepjes. Doe alles in een grote kom en voeg de Mexicaanse kruiden toe. Hussel goed door elkaar.

4

Verdeel de inhoud van de kom over de bakplaat en bak 15 minuten in de voorverwarmde oven. Schep halverwege een keer inhoud om.

5

Blend de avocado met het sap van de limoen tot een gladde dressing. Voeg wat zout toe.

6

Bereid de tortilla's in de magnetron of koekenpan zoals de verpakking aangeeft.

7

Vul de tortilla's met de gegrilde groenten, vegetarische kipstuckjes en een flinke lepel avocado dressing.

Mexicaanse fajita’s met vegan kip & avocado dressing

Leave Comment


Your Name *
Your Email *
Your Website
Comment *