Groene Meloen-Perzik Smoothie

Smoothies maken is een makkelijke en smaakvolle manier om dagelijks een beetje extra groenten en fruit binnen te krijgen. Echter vinden veel mensen een smoothie als ontbijt of lunch te licht en krijgen ze snel trek. Daarom deze lichtere smoothie die je naast je maaltijd kunt drinken.

Groene smoothies zien er misschien heel eng of onsmakelijk uit, maar geloof me: deze smoothie is lekker zoet door de meloen en perzik. En die spinazie proef je vrijwel niet (maar levert wel een goede dosis vitamine A en K). Waar wacht je op, hup, maak deze smoothie!

DifficultyBeginner

Yields2 Servings
Prep Time5 minsTotal Time5 mins
 300 g cantaloupe meloen
 100 g (diepvries) perzik
 40 g spinazie
 2 tbsp hennepzaad
1

Verwijder de schil van de cantaloupe meloen en snijd deze in stukken. Verwijder, indien nodig, de pit van de perzik.

2

Doe alle ingrediƫnten in de blender en mix tot er een gladde smoothie ontstaat.

3

Verdeel de smoothie over twee glaasjes en drink direct.

Nutrition Facts

Serving Size 1 glas

Servings 2


Amount Per Serving
Calories 130
% Daily Value *
Total Fat 5.4g9%
Saturated Fat 0.6g1%
Total Carbohydrate 18.6g7%
Dietary Fiber 2.9g12%
Protein 5.4g11%

Vitamin A 100%
Vitamin C 85%
Calcium 5%
Iron 11%
Vitamin K 146%
Thiamin 20%
Riboflavin 10%
Niacin 18%
Vitamin B6 15%
Folate 28%
Pantothenic Acid 7%
Phosphorus 38%
Magnesium 36%
Zinc 21%
Copper 31%
Manganese 34%

Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily value may be higher or lower depending on your calorie needs.

Ingredients

 300 g cantaloupe meloen
 100 g (diepvries) perzik
 40 g spinazie
 2 tbsp hennepzaad

Directions

1

Verwijder de schil van de cantaloupe meloen en snijd deze in stukken. Verwijder, indien nodig, de pit van de perzik.

2

Doe alle ingrediƫnten in de blender en mix tot er een gladde smoothie ontstaat.

3

Verdeel de smoothie over twee glaasjes en drink direct.

Groene Meloen Smoothie


Leave Comment


Your Name *
Your Email *
Your Website
Comment *