Baked Oatmeal met Stukjes Noot & Chocolade

Wil je eens iets anders voor ontbijt? Deze baked oatmeal met stukjes noot en pure chocolade is erg lekker om te maken op een lazy zondagmorgen. Serveer het met sojayoghurt of probeer eens de nieuwe plantaardige kwark van Alpro: Alpro Go On. Deze plantaardige variatie op kwark is steviger dan sojayoghurt en bevat ook nog eens 50% meer eiwitten. Ik ben fan!

vgnmg lente 2017 baked oatmeal

Baked Oatmeal - Lisa Steltenpool

Yields1 Serving
 40 g havermout
 30 g volkoren (spelt)meel
 2 tl cacao
 1 el kokosrasp
 ¼ tl zout
 notenmix
 blokjes pure chocolade
 120 ml plantaardige melk
 23 el ahornsiroop (of suiker naar keuze)
 300 ml sojayoghurt
1

Verwarm de oven voor op 190 graden Celsius. Leg op een bakplaat alvast een vel bakpapier klaar.

2

Meng de havermout, volkoren (spelt)meel, cacao, kokosrasp en zout in een kom. Hak de noten en chocolade grof. Houdt de gehakte chocolade apart maar voeg de gehakte noten samen met de plantaardige melk en ahornsiroop toe aan de kom met het havermout-mengsel. Meng goed tot het een soort dun deeg is geworden.

3

Giet het deeg over het vel bakpapier, druk het beslag een beetje plat tot 1 cm dikte en bak de havermout circa 20 minuten in de voorverwarmde oven. Controleer daarna of de randjes knapperig zijn en het mengsel niet meer nat is. Breek of snij de gebakken havermout in grove stukken.

4

Neem twee kommetjes, verdeel hierover de sojayoghurt en de stukken gebakken havermout. Verdeel de gehakte chocolade over de warme stukken havermout zodat het lichtjes kan smelten.

Tip
5

Lekker om extraatjes toe te voegen, zoals plakjes banaan, partjes aardbei, stukjes gedroogd fruit of kokosrasp!

Ingredients

 40 g havermout
 30 g volkoren (spelt)meel
 2 tl cacao
 1 el kokosrasp
 ¼ tl zout
 notenmix
 blokjes pure chocolade
 120 ml plantaardige melk
 23 el ahornsiroop (of suiker naar keuze)
 300 ml sojayoghurt

Directions

1

Verwarm de oven voor op 190 graden Celsius. Leg op een bakplaat alvast een vel bakpapier klaar.

2

Meng de havermout, volkoren (spelt)meel, cacao, kokosrasp en zout in een kom. Hak de noten en chocolade grof. Houdt de gehakte chocolade apart maar voeg de gehakte noten samen met de plantaardige melk en ahornsiroop toe aan de kom met het havermout-mengsel. Meng goed tot het een soort dun deeg is geworden.

3

Giet het deeg over het vel bakpapier, druk het beslag een beetje plat tot 1 cm dikte en bak de havermout circa 20 minuten in de voorverwarmde oven. Controleer daarna of de randjes knapperig zijn en het mengsel niet meer nat is. Breek of snij de gebakken havermout in grove stukken.

4

Neem twee kommetjes, verdeel hierover de sojayoghurt en de stukken gebakken havermout. Verdeel de gehakte chocolade over de warme stukken havermout zodat het lichtjes kan smelten.

Tip
5

Lekker om extraatjes toe te voegen, zoals plakjes banaan, partjes aardbei, stukjes gedroogd fruit of kokosrasp!

Baked Oatmeal met Stukjes Noot & Chocolade


No Comments

  • Tanja

    00:01, 8 april 2017 Beantwoorden

    Super, ga het proberen!


  • Valentijn

    11:39, 3 mei 2017 Beantwoorden

    Ik heb hem gemaakt met toevoeging van frambozen, heerlijk, zeker ook een aanrader om te maken.


    • Lisa Steltenpool

      15:11, 3 mei 2017 Beantwoorden

      Hi Valentijn! Frambozen klinken ook erg lekker om erbij te eten. Lekkere lichtzure tegenhanger van de zoete chocolade smaak. 🙂 Thanks voor de tip!


Leave Comment


Your Name *
Your Email *
Your Website
Comment *