Veggie Lunchwrap met Zongedroogde Tomaten-Yoghurtsaus

Dit heerlijke en simpele recept voor wraps komt uit mijn eerste boek ‘De vegarevolutie’. De wraps zitten vol met bonen, sojagehakt, kruiden en groenten. Lekker om mee te nemen naar werk of school. Door het hoge eiwitgehalte zit je ook nog eens lang vol van deze lunch! Enjoy!

Fotografie: Lize Jansen.

Vegarevolutie - wraps

DifficultyIntermediate

Yields4 Servings
Cook Time30 mins
 2 tomaten
 1 el olie naar keuze
 1 pak tofugehakt
 200 g maïskorrels
 200 g gekookte zwarte bonen
 2 tl komijnpoeder
 4 tortilla's
 50 g gemengde sla
 Zout en peper naar smaak
Voor de saus
 250 ml ongezoete sojayoghurt
 5 zongedroogde tomaten
 1 teentje knoflook
1

Snijd de tomaten in blokjes. Verhit een lepel olie in een koekenpan en voeg het tofugehakt en tomatenblokjes toe. Bak 2 minuten. Voeg daarna de maïskorrels en zwarte bonen toe. Voeg zout en specerijen toe naar smaak. Laat nog 5 minuten bakken en haal dan van het vuur.

2

Meng in een blender of met een staafmixer de sojayoghurt met de zongedroogde tomaten en knoflook tot een gladde saus.

3

Bereid de vier tortilla’s zoals de verpakking aangeeft. Vul elke tortilla met de wrapvulling en een flinke eetlepel saus. Vouw de tortilla nu als een enveloppe: eerst de onderkant naar binnen en vervolgens de zijkanten naar binnen. Neem een lange satéprikker om de tortilla vast te zetten. Schep een flinke eetlepel saus op de tortilla en eet direct.

Ingredients

 2 tomaten
 1 el olie naar keuze
 1 pak tofugehakt
 200 g maïskorrels
 200 g gekookte zwarte bonen
 2 tl komijnpoeder
 4 tortilla's
 50 g gemengde sla
 Zout en peper naar smaak
Voor de saus
 250 ml ongezoete sojayoghurt
 5 zongedroogde tomaten
 1 teentje knoflook

Directions

1

Snijd de tomaten in blokjes. Verhit een lepel olie in een koekenpan en voeg het tofugehakt en tomatenblokjes toe. Bak 2 minuten. Voeg daarna de maïskorrels en zwarte bonen toe. Voeg zout en specerijen toe naar smaak. Laat nog 5 minuten bakken en haal dan van het vuur.

2

Meng in een blender of met een staafmixer de sojayoghurt met de zongedroogde tomaten en knoflook tot een gladde saus.

3

Bereid de vier tortilla’s zoals de verpakking aangeeft. Vul elke tortilla met de wrapvulling en een flinke eetlepel saus. Vouw de tortilla nu als een enveloppe: eerst de onderkant naar binnen en vervolgens de zijkanten naar binnen. Neem een lange satéprikker om de tortilla vast te zetten. Schep een flinke eetlepel saus op de tortilla en eet direct.

Veggie Lunchwrap met Zongedroogde Tomaten-Yoghurtsaus


No Comments

  • Leon Tebbens

    15:10, 31 mei 2017 Beantwoorden

    Ga ik maken! Hoe schat je de calorieën in (veel graag)?


    • Lisa Steltenpool

      15:21, 31 mei 2017 Beantwoorden

      Hi Leon! Leuk. Je kunt de calorieën verhogen door er hummus of guacamole bij te eten. Dan is het best hoog in calorieën, want de wraps en bonen leveren een goede hoeveelheid koolhydraten en de saus veel vet. Maar het ligt aan het formaat wraps. 🙂


Leave Comment


Your Name *
Your Email *
Your Website
Comment *