Sojayoghurt & Fruit

Sojayoghurt & Fruit

Op zoek naar een makkelijke en gezonde snack? Wat dacht je van deze jampotjes gevuld met sojayoghurt en fruit?! Maak ze met bevroren fruit zodat het gekoeld blijft voor onderweg. De jampotjes voorkomen dat je snack gaat lekken in je tas. En sojayoghurt is rijk aan eiwit en calcium, hartstikke gezond!

Mijn basis is altijd sojayoghurt, stukjes (diepvries)fruit + zelfgemaakte jam. Voor de jam gebruik ik dit recept, bestaande uit vers fruit geblend met zachte dadels. Erg lekker zoet en geen bewerkte suikers. Enjoy!

mango en jam

Sojayoghurt & Fruit
Serves 1
Write a review
Print
Prep Time
5 min
Prep Time
5 min
Ingredients
  1. 200 ml sojayoghurt ongezoet
  2. 125 g (diepvries) mango
  3. 1-2 el (zelfgemaakte) jam
  4. 1 el kokosrasp
Instructions
  1. Neem een leeg jampotje. Giet hierin de sojayoghurt.
  2. Voeg de mango, (zelfgemaakte) jam en kokosrasp toe.
  3. Doe de deksel op het potje om het mee te nemen. (Of eet direct op!)
Notes
  1. Wil je varieren?
  2. Voeg smaakmakers toe zoals vanille aroma, kokosrasp, kaneel en cacao. Ook lekker met noten, muesli, havermout, gedroogd fruit, pindakaas en ga zo maar door!
Lisa Steltenpool http://www.lisasteltenpool.nl/

You May Also Like

Leave a Reply