Simpele Scrambled Tofu

Dit recept voor scrambled tofu wilde ik al weken online zetten, maar dat kwam er niet van. Mocht je mij via Instagram volgen dat weet je dit al, maar wij hebben een kitten! Ze heet Izzy en vroeg de afgelopen tijd de nodige aandacht. Als echt onderdeel van het gezin wordt ze wild van hummus, maar omdat daar knoflook in zit geven we het haar niet meer.

Ook weten we ondertussen dat niet alle planten veilig zijn, dus hebben we dat met behulp van een plantenspuit snel afgeleerd. Ondertussen springt ze niet meer elke vijf minuten in een andere plant. Helaas is onze (nieuwe!) bank nog wel een klimwand voor haar.

Genoeg over Izzy, hierbij het recept!

Houd je van een stevig ontbijt waarmee je uren door kan? Of sport je intensief en heb je eiwitrijke maaltijden nodig om te herstellen? Probeer dan eens dit gerecht met scrambled tofu!

Deze simpele scrambled tofu heeft door de kerriepoeder en sojasaus een lekkere smaak en gecombineerd met partjes tomaat, gebakken cavolo nero, witte bonen in tomatensaus en brood is dit een hele complete en voedzame maaltijd. Dit gerecht kan je zowel voor ontbijt als lunch eten!

DifficultyBeginner

Yields2 Servings
Prep Time10 minsCook Time15 minsTotal Time25 mins
 1 blok tofu van circa 375 gram
 1 el kerriepoeder
 1 el sojasaus
 1 el olijfolie
 kala namak of zout naar smaak
 2 bosuitjes
 2 tomaten
 ½ blikje witte bonen in tomatensaus
 2 sneetjes volkorenbrood
1

Lek de tofu uit door de tofu in een schone theedoek te wikkelen. Leg er iets zwaars op. Neem dan een tupperware box (of simpelweg een kom) en breek daarin de tofu fijn. Voeg daarbij het kerriepoeder, de sojasaus en de olijfolie. Doe de box dicht en schud een paar keer zodat alles gemengd wordt.

2

Snij dan de bosuitjes in ringen en de tomaat in partjes. Snij (indien nog niet voorgesneden) de cavolo nero grof.

3

Pak een koekenpan en bak daarin de gemarineerde tofu met de gesneden bosuitjes gedurende 5-10 minuten. Voeg eventueel extra olie toe mocht het aanbakken. Verdeel dit na het bakken over twee borden. Voeg dan de cavolo nero toe aan de koekenpan en bak die krokant.

4

Verdeel vervolgens ook de partjes tomaat, witte bonen in tomatensaus en brood over de borden. Als de cavolo nero klaar is voeg je deze ook nog toe.

5

Garneer eventueel met paprikapoeder. Serveer warm!

Tip
6

Deze maaltijd vult heel goed door het hoge eiwitgehalte. Daarmee is het ideaal voor iedereen die op gewicht wilt blijven of wilt afvallen. Wil je juist aankomen? Eet er dan gerust extra brood bij of voeg meer vetten toe. Ook is het lekker om kerrie hummus op brood te smeren.

Nutrition Facts

Servings 2


Amount Per Serving
Calories 502
% Daily Value *
Total Fat 20.4g32%
Saturated Fat 3.5g6%
Sodium 460mg20%
Potassium 865mg25%
Total Carbohydrate 52g18%
Dietary Fiber 12.5g50%
Protein 35.3g71%

Vitamin A 175%
Vitamin C 80%
Calcium 66%
Iron 49%
Vitamin E 33%
Vitamin K 65%
Folate 47%
Magnesium 44%
Zinc 37%

Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily value may be higher or lower depending on your calorie needs.

Ingredients

 1 blok tofu van circa 375 gram
 1 el kerriepoeder
 1 el sojasaus
 1 el olijfolie
 kala namak of zout naar smaak
 2 bosuitjes
 2 tomaten
 ½ blikje witte bonen in tomatensaus
 2 sneetjes volkorenbrood

Directions

1

Lek de tofu uit door de tofu in een schone theedoek te wikkelen. Leg er iets zwaars op. Neem dan een tupperware box (of simpelweg een kom) en breek daarin de tofu fijn. Voeg daarbij het kerriepoeder, de sojasaus en de olijfolie. Doe de box dicht en schud een paar keer zodat alles gemengd wordt.

2

Snij dan de bosuitjes in ringen en de tomaat in partjes. Snij (indien nog niet voorgesneden) de cavolo nero grof.

3

Pak een koekenpan en bak daarin de gemarineerde tofu met de gesneden bosuitjes gedurende 5-10 minuten. Voeg eventueel extra olie toe mocht het aanbakken. Verdeel dit na het bakken over twee borden. Voeg dan de cavolo nero toe aan de koekenpan en bak die krokant.

4

Verdeel vervolgens ook de partjes tomaat, witte bonen in tomatensaus en brood over de borden. Als de cavolo nero klaar is voeg je deze ook nog toe.

5

Garneer eventueel met paprikapoeder. Serveer warm!

Tip
6

Deze maaltijd vult heel goed door het hoge eiwitgehalte. Daarmee is het ideaal voor iedereen die op gewicht wilt blijven of wilt afvallen. Wil je juist aankomen? Eet er dan gerust extra brood bij of voeg meer vetten toe. Ook is het lekker om kerrie hummus op brood te smeren.

Simpele Scrambled Tofu

Leave Comment


Your Name *
Your Email *
Your Website
Comment *