Acaïbowl met Amandel Granola

Acaïbowl met Amandel Granola

De acaïbowl is een kleurige en gezonde hype waar ik erg blij van wordt! Het lijkt op bananenijs – alleen dan met acaï (een super gezonde bes!) erdoorheen met heerlijke toppings van vers fruit en granola. Ik maakte een variant met acaïpoeder, omdat dat makkelijker verkrijgbaar is. Je kunt het serveren in een kom of jar zoals in mijn recept. Enjoy!

Acaïbowl met Amandel Granola
Serves 2
Print
Prep Time
4 hr
Total Time
30 min
Prep Time
4 hr
Total Time
30 min
Ingredients
  1. 3 rijpe bananen
  2. 1 el amandelpasta
  3. 1 el agavesiroop
  4. 1 tl kokosolie
  5. 60 g naturel muesli
  6. Handje gehakte noten- of zadenmix
  7. 100 ml light kokosmelk
  8. 1 tl acaïpoeder
  9. 150 g diepvies bramen
  10. Ter garnering: kokosvlokken en vers fruit zoals blauwe bessen, aardbeien, mango of perzik
Instructions
  1. Pel de bananen, breek ze in kleine stukken en leg deze minimaal 4 uur in de vriezer.
  2. Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.
  3. Meng de amandelpasta, agavesiroop en kokosolie in een kommetje door elkaar. Voeg het mensel toe aan de muesli en meng goed. Voeg een handje gehakte noten of zadenmix toe. Verdeel de muesli over een bakplaat en bak 15-20 minuten in de oven. Hussel halverwege goed om.
  4. Blend de bananen met het kokosmelk, acaïpoeder en bramen tot het bananenijs is geworden.
  5. Voeg een deel van de granola onderin twee jars en voeg het acaï-bananenijs eroverheen. Garneer de jar met vers fruit, extra granola en kokosvlokken. Geniet er direct van!
Lisa Steltenpool http://www.lisasteltenpool.nl/

You May Also Like

Leave a Reply