Whole food plant-based voeding: goed voor jou en voor de planeet

Whole food, plant-based eten staat bij mij centraal. Oftewel: plantaardige voeding met zoveel mogelijk pure, onbewerkte producten. Veel groenten, fruit, volkoren granen en peulvruchten dus, aangevuld met noten, zaden en paddenstoelen. Dat is niet alleen beter voor de dieren en de planeet, maar ook voor jou. Plantaardig eten levert namelijk enorme gezondheidsvoordelen op, laat een groeiende stapel onderzoek zien. Veel klachten en welvaartsziekten zijn ermee te voorkomen (en zelfs te verhelpen!), zoals overgewicht, hart- en vaatziekten en diabetes type 2.

 

Die positieve effecten blijken niet alleen uit onderzoek, ik merk ze ook dagelijks in de praktijk. Mijn eigen gezondheid is er drastisch door verbeterd en ook bij mijn cliënten boek ik er prachtige resultaten mee: hun bloedwaardes verbeteren niet alleen, ze worden ook slanker, hun huid gaat erop vooruit, ze slapen beter, krijgen meer energie. Kortom: ze voelen zich gezonder. En het mooie is, 100% whole food plant based is niet eens per se nodig. Met de 80/20-regel kom je al een heel eind: 80% puur & plantaardig, 20% vrijheid. Daarmee boek je al heel veel gezondheidswinst én het is makkelijker vol te houden. Je hoeft dus ook geen vegetariër of veganist te zijn. Iedereen die grotendeels puur en plantaardig eet, kan de voordelen van plant power ervaren.

 

Dát is ook waarom ik diëtist ben geworden en mijn kennis graag deel in boeken en talks. Ik wil je laten ontdekken hoe lekker en leuk het is om (grotendeels) plantaardig te eten en hoeveel goeds dat gaat doen voor je energie en gezondheid.

 

The future is plant-based! Doe je mee?

Over Lisa

Begin 2016 heb ik mijn (online) diëtistenpraktijk opgericht om mijn enthousiasme voor gezond en lekker eten te delen. Veel mensen hebben last van vermoeidheid, welvaartsziekten, overgewicht en/of eetproblemen terwijl het ook anders kan!