Avocado-Limoen Bananenijs

Tadaaaaa, een nieuwe, frisse variatie op bananenijs! Ik ben er gek op. Het is niet voor niks dat ik in mijn beide kookboeken een recept heb met bananenijs. Deze variant bevat limoensap & avocado. Fris, romig en maar 3 ingrediënten! Je kunt eventueel extra agavesiroop toevoegen om het zoeter te maken. Ook kun je geraspte kokos, gehakte nootjes of blaadjes munt toevoegen voor extra smaak!

Avocado-limoen ijs

Voedingswaarden per portie:
Kcal: 400
Eiwit: 6 gram
Voedingsvezels: 15 gram = 50%
Vitamine C: 80%
Vitamine E: 44%
Magnesium: 37%
Kalium: 46%

De percentages staan voor je dagelijkse behoefte.

DifficultyBeginner

Yields1 Serving
Prep Time8 minsCook Time10 minsTotal Time18 mins
 2 rijpe bananen
 ½ avocado
 3 el limoensap
Optioneel
 Extra agavesiroop of maple syrup
1

Breek de banaan in kleine stukken en laat het een nacht in de vriezer hard worden.

2

Voeg de bevroren stukken banaan in een keukenmachine en voeg het vruchtvlees van de avocado en het limoensap toe. Blend tot het helemaal glad is.

3

Serveer direct!

Nutrition Facts

Servings 1

Ingredients

 2 rijpe bananen
 ½ avocado
 3 el limoensap
Optioneel
 Extra agavesiroop of maple syrup

Directions

1

Breek de banaan in kleine stukken en laat het een nacht in de vriezer hard worden.

2

Voeg de bevroren stukken banaan in een keukenmachine en voeg het vruchtvlees van de avocado en het limoensap toe. Blend tot het helemaal glad is.

3

Serveer direct!

Avocado-Limoen Bananenijs

Leave Comment


Your Name *
Your Email *
Your Website
Comment *